Frippe94:
Jag tycker inte att du borde någonting
Så jag ska bara vänta ut stormen eller?
Erik123:
Så jag ska bara vänta ut stormen eller?
Jaf personligen tyckte det var värt att komma ut med det, och i efterhand var det lätt värt det.
Men båda jag och min kille går i samma skola, och har ganska mycket kompisar och så, inga lätta mobbingoffer direkt.
Hade jag inte varit med Alex hade jag nog inte kommit ut heller, ser ingen poäng att göra det innan man ens träffat sin första kille. Utom möjligen att det blir lättare att få ragg om andra bögar vet om att man snaskar kotte :p
okej tack 🙂
FlashTox:
Dra ner en vanlig porr rulle och se om du blir kåt, är killen i vägen ladda ner en film med två tjejer... xD
fan du är ju riktigt smart
tycker det är bra ![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
Erik123:
Varför skulle jag vara glad för det? Det är ju inte direkt det roligaste att vara i detta samhälle..
En av mina bästa vänner kom ut för mig i söndags. Han är 20 och har vetat det sedan han var 13. Jag tror aldrig jag blivit så glad som när han berättade det för mig. Kändes som ett enormt förtroende 🙂 Ingen kommer se ner på dig pga din sexuallitet, och gör någon det, är denne endast dum i huvudet och förtjänar inte att leva.
mvh.
FlashTox:
Nej, men är du garanterat bög... Så blir allt mycket svårare, det är ju hemskt, iallfall i dagens samhälle. Jag ska inte tala om min läggning för mycket, men jag skulle då om jag varit dig inte säga ett knyst till föräldrarna förrän dem själv märker av det.
FAN VAD JÄVLA ARG JAG BLIR! Bra, där fick du honom säkert att må mycket bättre!
Är det "hemskt" att vara gay i dagens samhälle? Ja, sjukt nog så är det fortfarande så på vissa ställen, speciellt i småstäder osv, men det MÅSTE verkligen inte vara så! Det kan lika gärna vara så att inte en jävel bryr sig om du är bög eller inte.
Föräldrar ska älska sin son/dotter oavsett! Klart som fan att han ska kunna berätta för sina föräldrar, om han inte tror att de skulle sparka ut honom eller nåt förstås.
Bara för att man är homosexuell ska man ändå kunna leva som vem som helst, man ska inte behöva vara rädd för att kompisar ska ta avstånd från en och att föräldrarna ska göra detsamma, även om det i tragiskt många fall är just så det ligger till.
Sen kan du ju tänka på att det faktiskt är minst två stycken i varje klass som är gay. Så du är verkligen inte ensam i din skola om att vara det. Bara det att det är rätt få som vågar komma ut officiellt i den åldern.
detour:
FAN VAD JÄVLA ARG JAG BLIR!
Först och främst jag är inte homosexuell....
Men det stora problemet med mig är att jag inte ljuger!
Menar du seriöst att jag ska berätta för han "hur bra livet är för en som är bög"?
Visst, möjligen om jag var du... Men på så många ställen runt sverige jag bott så vet jag att de flesta killar inte accepterar att ha en bög som kompis.
Det beror inte alls på att man tycker sin "bög" kompis är dum i huvudet eller är snuskig, utan i de flesta fall att denna person i fråga själv kommer betraktas som bög om han umgås med "bögen".
Och du menar även att han ska berätta allt för sina kompisar? Hur tror du det kommer sluta? Troligen kommer ju knappt någon vilja umgås med han, dessutom har risken ökat säkert 85% att bli mobbad.
Lite sant är det ju, man ska ju inte vara rädd att kompisarna tar avstånd, men gud vad KUL det blir att leva utan knappt en kompis. Då kommer han ju få ångra att han berättade det.
Och vad tjänar han på att berätta det för sin kompisar? Det funkar inte ofta som när tjej-->tjej pratar. Dessutom kommer ju inte alla sätta sig i en ring på golvet och berätta sina läggningar!?
Föräldrar är en annan sak... Om han känner han kan berätta för föräldrarna och vill ha någon att prata med, så ska han ju inte tveka. Men jag tror majoriteten avvaktar med att säga det. Det blir pinsamt för alla parter.
Jag är inte emot homosexuella om du tror det. Jag tycker man bara skall avvakta några tiotal år till innan det lugnar ner sig att snacka mer öppet.
detour:
Sen kan du ju tänka på att det faktiskt är minst två stycken i varje klass som är gay
Vad har du som stödjer det? Kan ju vara möjligt... Men ändå?
Vill även påpeka att alla är olika, det jag nämner är det jag personligen tycker och tänker.
Dock om något varit med om liknande händelser dela med dig och berätta 😉
FlashTox:
Vad har du som stödjer det?
Aru, massa undersökningar visar på det. Statistiken visar i alla fall på att cirka två stycken eller fler i varje klass är gay. Såå vad har du att säga?
FlashTox sa en del vettiga grejer som du borde grubbla över.
detour:
Aru, massa undersökningar visar på det.
Som jag sagt förrut, så är väl det möjligt... Men du menar att jag ska tro på det? Vill väl ha någon sorts källhänvisning. Annars kan ju du lika gärna säga att gud finns och jag ska tro på det... ![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
Jag har inget mer att säga än att du läser mina förra kommentarer... Som enligt mig motbevisar att man ska hålla tyst om man är bög.
FlashTox:
Men du menar att jag ska tro på det? Vill väl ha någon sorts källhänvisning.
Många källor säger att ca 10 procent av världens människor är homosexuella. Då blir det alltså en av tio. Låt oss säga att det är 20 pers i en klass. Då är det rätt enkelt att räkna ut att det är två stycken i varje klass som är gay.
FlashTox:
Först och främst jag är inte homosexuell....
Jo tack, det märks faktiskt.
Off Topic
detour:
Aru, massa undersökningar visar på det. Statistiken visar i alla fall på att cirka två stycken eller fler i varje klass är gay. Såå vad har du att säga?
Det är ju bara genomsnittligt... Man brukar säga, som du nämnde i senaste inlägget, att ungefär en av tio är homosexuell, och en av jag vet inte vad (men mindre än 10) är bi...
Så som du säger är det (genomsnittligt) 2st personer i varje klass som är homosexuell...
Dock känns det lite mycket om 10% av världen är homosexuella... och sen kanske 20-30% bi... vilket skulle göra att bara 60-70% är 100% hetro...
Allt beror förövrigt på vad man anser är 100% heterosexuell... Vissa säger att alla blir kär i minst en person av samma kön...