Aviseringar
Rensa alla

Hejdå

Ämnesstartare

kukoxo:

ja, ha en stark mage nog att säga ''äh dina föräldrar får skylla sig själva som inte tog chansen att bli något bra!'' till barn, du som älskade barn
nej att inte ha säng, eller råd med nya skor eller kläder eller mer än 2 mål om dagen är fattigdom. jag ser det varje dag då jag jobbar med sådana, skiter i era definitioner av vad en fattig är.

Jag sov i en träsoffa tillsammans med hunden och åt ärtsoppa i flera dagar pga: billigt. Jag fick csn och utbildning ändå iaf, behövde inte betala något förren jag hade jobb.

SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag sov i en träsoffa tillsammans med hunden och åt ärtsoppa i flera dagar pga: billigt. Jag fick csn och utbildning ändå iaf, behövde inte betala något förren jag hade jobb.

ja, du klarade dig. du hade inga barn att se och höll på att utbilda dig. jag talade inte om studentliv, utan om familjeliv.

SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: ja, du klarade dig. du hade inga barn att se och höll på att utbilda dig. jag talade inte om studentliv, utan om familjeliv.

Jag menar på att barnen kommer ha möjligheter, inte föräldrarna.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: idiot, omogen, dum

lolduarg?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Herrschaftsfreiheit:

Ibland kan gränsen vara hårfin eller icke-existerande. Jag har många anhöriga som är fattiga och har det väldigt svårt. Det är därför lätt för mig att ta det personligt när någon uttrycker den politiska åsikten att mina anhöriga har sig själva att skylla. På samma sätt är den politiska åsikten som ex. Sverigedemokraterna framför personligt kränkande mot invandrare. Det går sällan att dra en tydlig linje mellan personligt och politiskt, att kunna göra det är ett privilegium.

Med det sagt så tycker jag - utan att vara insatt i situationen som helhet - att det TS beskriver är hemskt. Jag hoppas att de som utsatt henne för mobbningen kan uppbåda lite självkritik och inte bara rättfärdiga sig med påståendet att Caroline inte är bättre själv. 

Det är fortfarande inte samma sak, tyvärr. Jag hade mer kunnat förstå om CE95 sagt "Alla fattiga är värdelösa kräk!", men nu har vi diskuterat politik i den här tråden, skatter o.s.v. - inte ens i närheten av personangrepp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

BrädLek:

lolduarg?

Var mer ledsen

SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Störde du dig på mig? Vad jag vet så har jag nog alltid tyckt om dig. 🙂 För jag tycker du är väldigt omtänksam och det är en egenskap som är ganska sällsynt i människor nuförtiden, tyvärr. :/

Jag var så bitter på den tiden att jag tyckte att människor som var trevliga hela tiden var jättejobbiga. Men nu tycker jag ej så! :3

SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Var du hatad? Skeptisk

Jag var också hatad ett tag vill jag påstå Mycket glad

Kanske inte hatad, men ogillad. Antar att dåvarande herren på täppan kände sig hotad. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Kanske inte hatad, men ogillad. Antar att dåvarande herren på täppan kände sig hotad.

Nej hatad är nog ett lite starkt ord.

SvaraCitera

isola:
Um är fullt av vuxna människor som inte vet hur man ska bete sig för fem öre, tyvärr. Hoppas att du kommer tillbaka och då anmäler när folk skriver elakheter.

Håller med. Faktum är att de flesta människor överhuvudtaget inte har en aning om hur man ska bete sig och därför är totala idioter, rent ut sagt. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo är hela tiden på mig, och även FruLiten har varit på mig. Men det kukoxo sysslar med kan direkt räknas som mobbing.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
kukoxo är hela tiden på mig, och även FruLiten har varit på mig. Men det kukoxo sysslar med kan direkt räknas som mobbing.

på vilket vis mobbar kukoxo dig? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

på vilket vis mobbar kukoxo dig? 

Antar hotar via pm. (Har fått 3 pm av honom som jag ignorerade) men tydligen har jag pmat ändå fick jag veta.  
Annars är det så att jag kallar honom fär magneten

SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: magneten

Haha varför det?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

mmm jag är en hemsk människa

SvaraCitera