Aviseringar
Rensa alla

Åldersskillnad

mynona: Isola skapade en tråd om det. Flera personer kom med gissningar. Brkg trodde sig tom ha ett självklart svar minns jag. mystiken tätnar

Mycket glad Oki doki, fortsättning följer.

SvaraCitera

Det är du som bestämmer vad du vill och du ska inte behöva bry dig om vad andra tycker, så länge du är okej med det och han såklart. Alla kommer att ha åsikter. Om du gillar honom och han dig så är det bara att kötta. Om några år kommer det inte vara någon stor skillnad anyways. Själv tycker jag att ha en relation med en 20+are är något mycket svårare än tex någon runt min/din ålder då deras vardag ser helt annorlunda ut och de blir svårare så :/ Men kör på 

SvaraCitera

TOR:

Förstår du inte skillnaden mellan om bådas föräldrar är svenska mot ex om tjejens föräldrar vore muslimer och killens föräldrar svenska?

Jag är svensk och så, men jag hade ALDRIG accepterat om min 14 dotter dejtade en 21 åring. Det beror inte på vart man kommer ifrån, utan vad man tror på.

SvaraCitera

mynona:

Isola skapade en tråd om det. Flera personer kom med gissningar. Brkg trodde sig tom ha ett självklart svar minns jag. mystiken tätnar

`du kan skapa en tråd där du skriver vilka som är margaretor

SvaraCitera

För att se det positiva så kör! Är du lycklig och han är så ska du inte bry dig om för mycket om vad alla andra tycker. Dock så kommer det nog bli knepigt för båda eras föräldrar att förstå detta. Speciellt dina. Jag har flera tjejkompisar som har kärat ner sig i äldre killar men sen blivit tvungna att sluta träffa den för att deras föräldrar inte tyckte att det passade. 

Jag kan förstå att ni båda bara ser det bästa i varandra nu men jag tror också tyvärr att det inte kommer att kunna hålla. Så ser det ut i samhället idag tyvärr. Han kan ju alltid vänta tills du blir myndig =)

SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Jag är svensk och så, men jag hade ALDRIG accepterat om min 14 dotter dejtade en 21 åring. Det beror inte på vart man kommer ifrån, utan vad man tror på.

Så du tillhör dom som anser att kärlek är åldersbunden? Hade det varit lika illa om en 40-åring dejtat en 33-åring? Nej, jag tänkte väl det.  Glad

Självfallet har det med ursprung och religion att göra. Det hade varit ytterligt besvärligt att tjejen varit muslimdotter från muslimföräldrar som kanske varit aktiva medlemmar i Boko Haram och killen kristen ateist.

SvaraCitera
mynona

isola:

`du kan skapa en tråd där du skriver vilka som är margaretor

det skulle allt vara avslöjande

SvaraCitera

TOR:

Så du tillhör dom som anser att kärlek är åldersbunden? Hade det varit lika illa om en 40-åring dejtat en 33-åring? Nej, jag tänkte väl det.  Glad

Självfallet har det med ursprung och religion att göra. Det hade varit ytterligt besvärligt att tjejen varit muslimdotter från muslimföräldrar som kanske varit aktiva medlemmar i Boko Haram och killen kristen ateist.

Fast det handlar om en 14 åring och en 21 åring, inte en 40 åring och 33 åring. När man är tillsammans med någon när man är "vuxen" så spelar ålder inte sådan stor roll, men med tanken på att hon kanske inte ens växt klart och att han är under "vuxen perioden" så spelar det roll. 
Kommer aldrig förstå varför du blandar in religion i detta syfte, då religion spelar ingen roll varför en 14 och 21 får dejta.

SvaraCitera

HeyIJustMeetYou: Kommer aldrig förstå varför du blandar in religion i detta syfte, då religion spelar ingen roll varför en 14 och 21 får dejta.

Nej, inte vad beträffar åldern. Utan om relationen kan bli bestående med sambo alt giftermål i framtiden eller om det är stendött från början.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Om du inte upplever något problem med åldersskillnaden så är det antagligen inget problem. Såvida inte dina föräldrar har något emot det, vad säger dem?

Jag bor bara hos min mamma, hon säger så länge du är lycklig och glad så är allt som det ska, och att hon har inte ont ut av det men det finns andra som har det, men det att det är helt upp till mig, själv klart har min mamma träffat honom, vart hos honom, träffat hans mamma osv!:)

SvaraCitera
Ämnesstartare

fredrikavarnamnet:
För att se det positiva så kör! Är du lycklig och han är så ska du inte bry dig om för mycket om vad alla andra tycker. Dock så kommer det nog bli knepigt för båda eras föräldrar att förstå detta. Speciellt dina. Jag har flera tjejkompisar som har kärat ner sig i äldre killar men sen blivit tvungna att sluta träffa den för att deras föräldrar inte tyckte att det passade. 

Jag kan förstå att ni båda bara ser det bästa i varandra nu men jag tror också tyvärr att det inte kommer att kunna hålla. Så ser det ut i samhället idag tyvärr. Han kan ju alltid vänta tills du blir myndig =)

Min mamma har inte ont av det, har diskuterat med henne om allt!:)

SvaraCitera

Karolina:

Jag bor bara hos min mamma, hon säger så länge du är lycklig och glad så är allt som det ska, och att hon har inte ont ut av det men det finns andra som har det, men det att det är helt upp till mig, själv klart har min mamma träffat honom, vart hos honom, träffat hans mamma osv!:)

Okej, det verkar lugnt då.

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

frågan är nog snarare varför han inte kan hitta någon i sin egen ålder och huruvida han är redo att möta hennes föräldrars, och möjligen lagens, vrede.

Haha min mamma har han redan träffat flertal gånger;)

SvaraCitera

Det finns inget *rätt* eller *fel*. Dock ska man alltid tänka på och förstå vad man ger sig in i. Kärlek är kärlek men tyvärr räcker inte alltid det. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Phosphorus:
Det finns inget *rätt* eller *fel*. Dock ska man alltid tänka på och förstå vad man ger sig in i. Kärlek är kärlek men tyvärr räcker inte alltid det. 

Absolut:)

SvaraCitera