Göteborgstrollet:
Maybe... Fast ja vill inte förbränna så mycket... 😛
Isåfall är ju bodypump på gränsen till helt värdelöst. Skaffa ett bra schema och träna inne på gymmet istället ffs.
EkarN:
Isåfall är ju bodypump på gränsen till helt värdelöst. Skaffa ett bra schema och träna inne på gymmet istället ffs.
Ja tycker då att de ger resultat iaf...
Xyndare:
har inte det konstaterats för ett bra tag sen? eller är det ett helt annat "gäng forskare" bakom dom "nya" rönen?
Riiikard:
slutar man växa eller blir man kortare av att pumpa på gym ?
Myksa:
Tränar man mycket i ung ålder så hindras könshormonerna. That's a fact!
Men det är inte kört för evigt. Det är bara så att det bromsas och kommer ikapp senare.
Fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel
Thats NOT a fact.
It's the EXACT opposite of a fact, det är...Motsattsfakta? o.O
Iaf så släpps MER HGH (Height Growth Hormone) ut när du gymmar och i allmänhet stressar kroppen.
Bodybuilder och alla professionella gymmare kan backa upp detta då de flesta är längre än sina föräldrar t.ex.
Luis Figigigig nånting var ca 175 och hans pappa var den längden också, senare började han träna hårt och växte ifrån och blev 195.5cm...
SLUTA skräm folk med den gamla osanna idiotiska myten om att man slutar växa när man gymmar..
Det HJÄLPER inte hindrar.
Get ur "facts" straight...
AutoBahnare:
Bodybuilder
Dumma jävla gymbög. Du sågar allt jag säger och allt du har att komma med är:
"Iaf så släpps MER HGH (Height Growth Hormone) ut när du gymmar och i allmänhet stressar kroppen."
"Bodybuilder och alla professionella gymmare kan backa upp detta då de flesta är längre än sina föräldrar t.ex."
Det jag sade är sant. Kolla på exempelvis de flesta ryska och kinesiska gymnaster som ser ut att vara tio år yngre än vad de egentligen är.
Kanske ska förstärka att man ska träna väldigt mycket. Inte bara gå och pumpa upp sig lite som de flesta gymbögar gör.
Och man ska träna i ung ålder och inte som de flesta gymbögar - gå och frusta lite när de upptäckt att deras penis är långt under genomsninttet.
AutoBahnare:
Fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel fel
Idiot.
AutoBahnare:
Thats NOT a fact.
Idiot.
AutoBahnare:
It's the EXACT opposite of a fact, det är...Motsattsfakta? o.O
Idiot.
AutoBahnare:
SLUTA skräm folk med den gamla osanna idiotiska myten om att man slutar växa när man gymmar..
Idiot.
AutoBahnare:
Det HJÄLPER inte hindrar.
Idiot.
AutoBahnare:
Get ur "facts" straight...
Idiot.
Myksa:
Dumma jävla gymbög. Du sågar allt jag säger och allt du har att komma med är:
Sågar allt du säger och allt jag har å komma med är fakta?
Va?
Ja exakt...
Det finns INGET som stunts growth när man tränar... När man tränar så trycker man inte direkt in ben i varandra om du trodde det?
Det som händer när man tränar (och svettas) är att man släpper ut mer HGH som jag sa innan, Height Growth Hormone, som är själva växhormonet... Och ja det du säger makes no sense.. jaha so? Gymnaster brukar vara längre än vanligt då dom sträcker ut sig mycket.
Vafan hur ofta ser du gymnaster som kör Marklyft på 400kg? Vafan snackar du om egentligen. Jag har varit hos läkare, researchat själv bla bla jag kan mycket om detta ämne... allt du har är helt random nonsens som inte har med saken att göra.
"Tränar man mycket i ung ålder så hindras könshormonerna. That's a fact!"
Skrev du och JA DET ÄR FEL.
Könshormonerna.. vafan menar du med det? Vad FAN har det med längd att göra? Könshormoner är viktiga för män när det gäller spermieproduktion och fertilitet, det är steroidhormoner. Du vet ju fan inte ett skit vad du snackar om...
Svara inte snälla då du inte vet ett piss om detta ämne och bara skriver random bullshit...
AutoBahnare:
Svara inte snälla då du inte vet ett piss om detta ämne och bara skriver random bullshit...
Uppenbarligen så har du stora problem.
Jag tror mer på en professor från KTH än på dig... Du har ju inget att komma med.
AutoBahnare:
Vafan hur ofta ser du gymnaster som kör Marklyft på 400kg?
Vem fan kör marklyft 400 kg? Idjut.
Du har researchat? DO tell.
Dessutom, att man kan "krympa" av styrketräning är ett faktum. Men inte för att man utsöndrar några hormoner, utan för att man tränar hårt innan kroppen vuxit klart. Belastning på en kropp som fortfarande växer skadar kroppen i längden. Varför tror du atleter först börjar styrketräna först när de är 16, alt när de vuxit sig klara?
Kom inte här med ditt HGH eller vad det hette.
"Get your facts straight"
Sebbenen:
Dessutom, att man kan "krympa" av styrketräning är ett faktum
Visa ett par 100% trovärdiga källor på det då? Som helst ska involvera 10 eller fler personer som markant har "krympt" av styrketräning.
Det är lite lustigt egentligen, finns alltid en massa muppar som gnäller om att man kan sluta växa eller att man aldrig blir lika lång som man skulle kunna bli. Men absolut ingen hittils på det här forumet, sedan 5 år tillbaka, har kunnat visa en enda trovärdig källa på det.
Medans det istället finns många som visat källor på motsatsen.
Majkiie:
Medans det istället finns många som visat källor på motsatsen.
Vad vill du ha källor på? Tycker du inte det jag skrev är rimligt? Att man kan sluta växa, eller åtminstone växa på fel sätt om man skadar tex ryggen? Precis som när man bryter armen. Gipsar man inte på rätt sätt så kommer armen växa helt cp.
Alltså, jag tror inte man slutar växa, men att man växer på fel sätt och därmed kan orsaka någon skillnad på längden.
OM man tränar HÅRT innan kroppen vuxit sig klart. Min farsa har spelat i NHL och är en av sveriges bästa ungdomstränare, så väljer hellre att lita på han än någon av er som läst på google ![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
Sebbenen:
Tycker du inte det jag skrev är rimligt? Att man kan sluta växa, eller åtminstone växa på fel sätt om man skadar tex ryggen? Precis som när man bryter armen. Gipsar man inte på rätt sätt så kommer armen växa helt cp.
...
Då har det ju inte direkt någonting med själva träningen att göra?
Sebbenen:
OM man tränar HÅRT innan kroppen vuxit sig klart. Min farsa har spelat i NHL och är en av sveriges bästa ungdomstränare, så väljer hellre att lita på han än någon av er som läst på google
Du var likadan som alla andra tydligen.
Ser du mönstret? Alla säger likadant. Värdelöst.
Antingen så är det någon farsa, tränare, eller någon annan person som påstått någonting. Är det inte det, så kommer folk med "ah, men asså, är man 5 år gammal, tränar 8 timmar om dagen på gymmet och lever på 3 äpplen om dagen så kan man sluta växa asså, du har fel".
Sebbenen:
Min farsa har spelat i NHL och är en av sveriges bästa ungdomstränare, så väljer hellre att lita på han än någon av er som läst på google
Myksa:
Jag tror mer på en professor från KTH än på dig
Majkiie:
Du var likadan som alla andra tydligen.
Jag vet hur du tänker och ja kan förstå att du säger så. Men istället för att säga något som inte för ämnet framåt så tycker ja du ska tänka istället.
Om en kropp som växer får en skada. Tror du kroppen väntar på att felet ska bli fixat eller "lagar" det själv? Nej. Jag skiter i allt vad hormoner heter. Jag använder mig bara av det alla människor borde lärt sig, iaf de som någonsin utövat någon slags sport.
Det finns skäl til varför barn inte får styrketräna.
Sebbenen:
Men istället för att säga något som inte för ämnet framåt så tycker ja du ska tänka istället.
?
Sebbenen:
Om en kropp som växer får en skada. Tror du kroppen väntar på att felet ska bli fixat eller "lagar" det själv? Nej. Jag skiter i allt vad hormoner heter. Jag använder mig bara av det alla människor borde lärt sig, iaf de som någonsin utövat någon slags sport.
Vi pratar inte om samma sak. Det jag försöker poängtera, är att man inte slutar växa eller på något sätt inte blir lika lång som man skulle kunna bli av korrekt utförd träning med bra kost och vila i ung ålder. Vad du snackar om förstår jag inte.
Sebbenen:
Det finns skäl til varför barn inte får styrketräna.
För att barn oftast inte vet eller förstår vad de sysslar med förnågonting, och att det därav kan vara farligt. Men samma sak gäller dock folk över 16 år också.
Majkiie:
Vi pratar inte om samma sak. Det jag försöker poängtera, är att man inte slutar växa eller på något sätt inte blir lika lång som man skulle kunna bli av korrekt utförd träning med bra kost och vila i ung ålder. Vad du snackar om förstår jag inte.
Precis, jag sa bara skälen till varför man skulle kunna sluta växa, rent teoretiskt ![[smile]](/img/smilies/smile.gif)