Aviseringar
Rensa alla

33-årig man frias för BDSM-sex med 16-årig flicka

Ämnesstartare

isola:

Dock såg hon ju kanske inte riktigt ut att vara 18 av hennes dåvarande bilder på bloggen att döma och hennes ärr hör nog till de mest utbredda och grövsta jag sett på länge.

Inte bekant med hennes blogg, men okej.

isola:

Men nu var det ju inte sexet utan själva agerandet mot henne som de anmälde. Vad jag förstår så hade de inte sex övht.

Jo, jag vet, men jag hade fortfarande inte agerat så om det rörde sig om min dotter. Sen så vet vi ju inte närmare vad som ligger till grund för deras beslut och hur mycket de visste om situationen när de gjorde anmälan, men som sagt tycker jag inte att han verkar ha gjort något som borde vara olagligt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

men äckel.

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har du övervägt att bara hålla käften ibland? Hade du orkat läsa hela sidan du själv länkade till så hade du vetat att det var hennes föräldrar och inte hon själv som polisanmälde.

bra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

vad avsåg du då?

Att få det till ett fall i domstol.

mediakatt:

Det är okej, jag antog att du i vanlig ordning bara slänger ur dig saker utan att kunna backa upp dem.

Vill jag hemskt gärna bevisa något så gör jag det. Jag har bara ingen större lust att skumma igenom nätet efter artiklar och debattprogram i timtal för att bevisa en tes för en bunt sektrunkande UM:are. Men hade jag haft ett färskt minne över en del artiklar så hade jag naturligtvis slängt upp dom. Men nu är inte så fallet.

Vad jag kan rekommendera är att börja läsa Newsmill. Där finns en hel del kritiska röster till feminismen släppts igenom och som jag byggt min uppfattning på i mångt och mycket.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Att få det till ett fall i domstol.

ok
hur ska vi göra det svårare tycker du då

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag anser att mannen i fråga har uppträtt omdömeslöst, men det finns en överenskommelse om hårt sex. "Ger man sig in i leken får man leken tåla."

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men jag anser att tjejen också har ett ansvar och mannen inte gjort något han ska dömas för..

Nej,ang det här fallet tycker jag varken det ena eller andra om att blev friad. Är mest pissed överlag på dominanta män som väljer att inte se/utnyttjar destruktivitet bland unga tjejer. Jag är nog rätt rörig att diskutera med ikväll, beklagar för detta[crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag har aldrig påstått något annat

Nej, hon kan väl givetvis ha lurat honom. Men han har fortfarande ett ansvar, som jag tycker han har skitit i rätt rejält när han träffade den här tjejen.

Nintendo:

Sen att det hade kunnat ske mycket bättre/seriösare/mer genomtänkt, det skrev jag i mitt förra inlägg

Missade detta tror jag

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Vad jag kan rekommendera är att börja läsa Newsmill. Där finns en hel del kritiska röster till feminismen släppts igenom och som jag byggt min uppfattning på i mångt och mycket.

Newsmill är å andra sidan ungefär världens skabbigaste sida som släpper igenom vad för jävla skit som helst. Jag menar, alla som publicerar timbro borde fan få ett greddelint kuvert i brevlådan, så deras familj vet hur jävla pinsamma de är.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock måste jag säga att jag föll för frestelsen och läste lite om feminism där. Att länka till den sidan var nog en björntjänst ur seriositetssynpunkt... En feminist tar upp boken "sex feministiska myter" och påvisar på ett konkret, källhänvisat sätt att de studier som författaren lutar sig mot bara är ett litet urval och till stor del grundar sig på orepiklerbara experiment. Antifeministen svarar:
"Likhetsfeministerna förlöjligar oss kvinnor med sina verklighetsfrämmande teorier. Att dessa får så stort inflytande på snart sagt alla nivåer i samhället tyder på att det tycks finnas ett stort behov av att likrikta och kommendera oss till lydnad. Jag undrar då i mitt stilla sinne vilka strukturer de befinner sig i som känner sig nödda och tvungna att gå fram med ångvält för att utplåna minsta lilla avvikelse."

Tycker mig känna igen retoriken och formuleringarna... Fattas bara något här...
"Likhetsfeministerna förlöjligar oss kvinnor med sina verklighetsfrämmande teorier [n]. Att dessa får så stort inflytande på snart sagt alla nivåer i samhället tyder på att det tycks finnas ett stort behov av att likrikta och kommendera oss till lydnad. Jag undrar då i mitt stilla sinne vilka strukturer de befinner sig i som känner sig nödda och tvungna att gå fram med ångvält för att utplåna minsta lilla avvikelse. [y]"

Ah, just så ja!

Seriöst, hon debatterade precis som vilken pseudovetenskaplig fjant som helst. Byt ut alla instanser av "feminister" mot "läkare" och alla instanser av "biologism" mot "homeopati", passar perfekt typ.

SvaraCitera
Tumult

Det här är fan gränsvis till pedofili ( Då det bara skiljer fyra år) och jag tycker att beslutet var fel. Även om mannen inte visste att flickan var sextonår så är det inget ursäkt för det brott han har begått.

Och vad är det för jävla dumheter ni spottar ur er? Det här är inte flashback, så om ni vill skriva med kuken i högra hand så är det bara att dra ditt.

Helt sjukt.

Edit: Och ta snälla inte upp feminism i den här tråden, för det har det inget med att göra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tumult:

Det här är fan gränsvis till pedofili

Pedofiler tänder på prebubertala barn, en 16åring torde vara i puberteten. Termen du söker är: hebefili.

Tumult:

Även om mannen inte visste att flickan var sextonår så är det inget ursäkt för det brott han har begått.

Han har ju inte begått något brott, eftersom han blev friad [wink]

SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Jag anser att mannen i fråga har uppträtt omdömeslöst, men det finns en överenskommelse om hårt sex. "Ger man sig in i leken får man leken tåla."

Eh, nej. Sexuellt samtycke är inte en något man förbinder sig till i förväg.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tumult:

Det här är fan gränsvis till pedofili ( Då det bara skiljer fyra år) och jag tycker att beslutet var fel.

Eh, nej, det är det faktiskt inte, på samma sätt som att det inte är "gränsvis till abort" att mörda en treåring.

Tumult:

Även om mannen inte visste att flickan var sextonår så är det inget ursäkt för det brott han har begått.

Vilket brott är det du menar att han har begått?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det intressanta, som både mynona och mediakatt har påpekat, är i fall flickan var psykiskt instabil under akten eller inte. Deras respektive ålder är irrelevant. Om hon är fullt frisk nu (från tidigare självdestruktivt beteende) och samtyckt till intimitet av den sorten så bör det ej vara något problem. Att hon senare ångrade sig efteråt och hade ont är ej mannens ansvar. Hon är enligt svensk lag gammal nog att kunna bestämma själv kring sin sexualitet.

Om han tvingat henne till något eller om hon var sjuk, är något vi ej vet 100% och därför ej kan spekulera kring.

mediakatt:

hovrättens dom

Jag skulle vara intresserad utav att få läsa den, om det ej är för mycket besvär. Läste att du har någon länk till den.

SvaraCitera